onsdag 20 oktober 2010

Anias enhörning - Vegoplattor, salsa, gröna linser

Att göra vegoplattor är något vi har brottats med många gånger tidigare. Problemet är att det aldrig riktigt vill sig. Antingen blir konsistensen fel, eller så blir de brända, eller så är det något annat. Idag blev det tyvärr inget undantag. Jag hade språkkurs så Ania slogs själv i köket och när jag kom hem möttes jag av diverse svordomar om idiotiska plattor som inte ville hålla ihop och blev alltför torra.

Jag tror jag hoppar receptet på vegoplattorna och nöjer mig med att redovisa för hur man gör en enkel men god salsa, för den smakade däremot mycket gott.

Kall salsa verde
Finhackade tomater (utan kärnor)
Hackad persilja
Finhackad purjolök
Äppelcidervinäger
Olivolja
Salt & Peppar

Inte mycket att säga om tillredningsprocessen, bara blanda och njut. Salsa passar till det mesta

2 kommentarer:

  1. Tomater utan fruktkött?? Du menar utan kärnorna? :)

    SvaraRadera
  2. jo det är ju sant, annars blir det inte mycket tomat kvar. Har ändrat :)

    SvaraRadera