torsdag 23 september 2010

Pumpa & kyckling

Detta måste ju klassas som en typisk vardagsrätt utan några extrema ambitioner men som smakar gott iaf.

Pumpa
Ekologisk kycklingfilé
  Sås
Kalkonfond
Grädde
Honung
Chili
  Garnering
Rädisor
Äppelcidervinäger
Socker

Pumpan skärs i klyftor och körs i ugnen ca 30min på runt 210grader.
Salta & peppra kycklingen och bryn den snabbt i en liten pannan somsen åker in i ugnen ca20 min på runt 150grader.
Såsen blev lite freebasad av en kalkonfond jag hittade i frysen. Fonden fick reduceras ner med lite honung och chili och sen slog jag på en skvätt grädde. Den blev riktigt god men kunde kanske ha fått lite med sting från chilin.
Jag finhackade rädisorna och lär den dra lite i vinägern som jag också toppade med en nypa socker.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar